Tuesday 24 April 2012

✿˚♥ Kenapa kita di UJI ? ♥ ヅ

✿| Assalamualaikum |


Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم



RENUNGKAN 
" kadangkala Allah hilangkan mentari . . kemudian Dia datangkan guruh . . puas kita menangis . .mencari di mana mentari kita . . rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah  "

- SABARLAH DUHAI INSAN . . MUNGKIN ADA KEMANISAN DISEBALIK KEPAHITAN INI (!)-


Hari nie MOOD aku sangatlah tak okey , memang sedikit BERCELARU sesangat . something yg teruk terjadi kat wad . Perasaan aku memang bercampur semua , kekadang pikir balik , boleh jadi giler . Marah , sedih , sakit hati , semua ada . Tuhan je tahu macam mane perasaan aku hari nie .Tak tahu nak luahkan pada siapa,naseb ada blog aku nie,ada jugak tempat aku nak luahkan apa yg aku rasa :'(

 Disebabkan tak tahan sangat , mengalir gak air mata aku waktu keje tadi . Tapi teruk lagi aku nangis , sesudah balik keje tadi . Melepaskan  kesedihan nie . Sampai terdetik dalam diri aku nak berhenti je jadi NURSE . Menyesal teramat . Ye , keje nurse bukan senang , perlukan byk kesabaran . Banyak sgt benda yg  nurse perlu buat , sedangkan org lain kat luar sana mungkin tak sanggup buat . Dan kalau nak tahu , aku tak pernah terpikir nak jadi NURSE . Dulu mase first2 masuk kolej nurse nie memang hampir tiap malam aku nangis kat mom aku n abah aku.tak sanggup kena buat semua tu.*cam budak-budak kan perangai.
Tapi mom n abah aku la selalu bagi semangat kat aku tuk teruskan my studies until now on. Thanks ma & abah , sayang kamu berdua ♥ ヅ

Dulu elok-elok je study di Matrik , aku keluar . Result exam aku kat sana pom OWKEY. Bodohnya aku. Kalau tak , mungkin sekarang aku dah ambik ijazah . Tapi disebabkan memikirkan jaminan pekerjaan , aku masuk SPA. Nak menyesal pun dah tak berguna sebenarnya .Mungkin takdir TUHAN dah tentukan pada hidup aku . Tapi , kejam nye aku kan , sebab masih tak REDHA dengan semua nie.Kenapa semua nie jadi kat aku ? kenapa ? mungkin kah aku sedang diuji ?
"...dan tidaklah diuji seseorang itu melainkan dengan kesanggupan..."

“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan;”Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang yang dusta.”
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3


Allah tidak akan menguji umatNya melainkan dengan kesanggupan . Allah sayangkan umatnya sehingga diturunkan ujian keatas sekalian umat.Supaya umatNya tidak terus leka , dan selalu mingingatiNya :) Mungkin akan ada hikmah disebalik semua nie .Percayalah,Allah mendengar segala tangisan  dan kesedihanmu itu. Ingatlah bahawa ujian Allah bukan suatu penyiksaan tetapi hakikatnya engkaulah insan terpilih.Patutnya aku rasa bersyukur kerana menjadi diantara insan yg terpilih untuk diuji sedangkan orang lain langsung tidak tersenarai.Besarnya kasih sayang Allah.Alhamdulillah aku sedar , aku salah .




" Ya Allah , dunia yg Engkau pinjamkan buat umatMu ini indah , tetapi durinya sering menusuk . Nikmat yg Engkau berikan takkan dapat untukku hitungnya . Tetapi Ya Allah , hambaMu ini sering alpa dan leka dek buaian mimpi yang tak sudah . Ya Allah , ujian yg telah Engkau berikan terasa begitu perit , kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yg kekadang nipis,senipis kulit bawang . Ya Allah , jika ini ujian yang telah tertulis untukku lalui,bantulah aku.Agar aku tidak tersasar dari jalanMu.Agar aku bersyukur dengan ujian Mu ini Ya Allah"♥ ヅ



Sekian dahulu untuk ENTRY aku kali nie. Wassalam ♥ ヅ





No comments:

Post a Comment