Monday 23 April 2012

Takut nye aku pada jarum (!) ;'(

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum . . . ✿ (◠‿◠)



Sudah lama rasanya , aku tak mengUPDATE ENTRY baru kan ? Tetibe hari nie rasa nak menghadap lappy     nak menaip ENTRY baru pada blog aku yg sudah sedikit bersawang nie . . kui3 :D

Okay , actually mood aku tak berapa okey hari nie . Mana tak nye bila berdepan dengan jarum . Bila diri kena cucuk jarum . Hissshhhh lagi la aku tak sanggup !



Tengok je gambar kat atas da rase TAKUT kan ? Even aku nie student nurse and bakal menjadi seorang staff nurse , tapi rasa takut yg teramat bila kena cucuk memang tak boleh nak hilang jugak . Pelik kan ? padahal tiap-tiap hari aku kena cucuk pesakit kat wad , tapi bila aku sendiri yg kena cucuk , sumpah memang aku akan nangis . * cam budak2 kan prangai . Kekadang malu jugak nga member2 aku . Yg aku paling cuak bila kena ejek nga member2. Nak buat macam mane memang tu kelemahan agi kan .

Em satu masalah yg aku kena hadapi skunk nie . Sejak akhir2 nie aku selalu gak sakit perut , nak pergi wat CHECK UP , memang kompem aku tak nak . Punya lah takut bagai kan ? 

3 sebab kenape aku takut sesangat :-
  • Firstly , lau kes aku nie serius ,  aku takut Doktor cucuk ambik darah aku sebab mana taw kot2 dye nak hantar makmal , nak taw sakit ape :'(
  • Second is aku takut sesangat nak dengar keputusan , apa sebab aku sakit tuh & apa penyakit yg hinggap kat aku nie :'(
  • thirdly is lau benda tuh serius tetibe kang dye masukkan aku pulak dalam hospital tuh , jadik lah pesakit , memang kompem2 kena cucuk masuk branula. *besar kot jarum tuh, bukan senang nak masuk* Dah lali dah aku tengok kat wad, Fuuhhhh memang sakit :'(

Lastly aku wat keputusan tak nak pegi CHECK UP ! degil nye aku kan . ? Aku ambik keputusan mintak doktor sign preskripsi ubat untuk aku . Habis cite . Telan je la ubat tu. Mudah-mudahan tak de ape-ape. . ^__^

INSYAALLAH . AMIN ✿ (◠‿◠)



No comments:

Post a Comment